Regler och villkor

Allmänna villkor för NorthSheep

NorthSheep
MB Litneco
Företagskod: 306672424
Professor Verbernelaan 110-10, 5037AK, Tilburg, Holland
Momsidentifiering: LT100016616116

E-mail: info@northsheep.se

Betalningsmetoder
NorthSheep accepterar onlinebetalningar med Visa, Mastercard, Paypal, ApplePay, Klarna, MobilePay, ViaBill.

Betalning kommer endast att debiteras ditt konto när den fysiska varan skickas eller den virtuella produkten skapas om inte annat avtalats eller anges i din beställning.

Reservation av belopp

När du använder ett betalkort, debet eller kredit, görs en reservation av beloppet. Detta belopp reserveras tills webbshoppen har behandlat och skickat din beställning. När beställningen har skickats dras pengarna från kontot. Reservationstiden beror på produkten/tjänsten.

Behörighet för betalkort

Med betalkort ser du att pengarna är reserverade på ditt konto och att ditt tillgängliga belopp visas som mindre. Om du eller nätbutiken senare annullerar din beställning kan nätbutiken inte ta ut pengarna, men reservationen fortsätter att gälla under en tidsperiod. Observera att det endast är din bank (eller kortutgivare) som kan avboka bokningen.

Auktorisering på kreditkort

Pengarna dras från ditt konto och visas i din översikt först när webbshoppen behandlar och godkänner betalningen för din beställning

Alla belopp på webbplatsen är inklusive moms.
Webbplatsen använder följande valutor för prissättning:
Sverige- svenska kronor (SEK)

NorthSheep använder en säker betalningsserver som krypterar all information med SSL-protokoll, vilket innebär att dina uppgifter är säkra och inte kan läsas av utomstående.

NorthSheeps egen webbplats använder också kryptering med SSL-protokoll.

 

Alternativ för leverans
PostNord (DPD) leverans, direkt till din dörr (4-5 arbetsdagar)

GLS-leverans, direkt till din dörr (inom 5 arbetsdagar)

 

Avbeställningsrätt
Det finns en 14-dagars ångerrätt på varor som köpts på webbplatsen om inte annat avtalats eller anges i din beställning.

Ångerfristen på 14 dagar börjar löpa den dag beställningen levereras.

Du ansvarar för eventuella returkostnader.

Begäran om avbeställning måste meddelas oss senast 14 dagar efter leverans och måste nå oss senast 14 dagar efter det att vi har informerats om din användning av avbeställningsrätten.

Begäran om avbeställning ska skickas via e-post till info@northsheep.se. I meddelandet ska det tydligt framgå att du vill utnyttja ångerrätten.

Varornas skick vid retur
Du ansvarar för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Det innebär att du får prova varan på samma sätt som om du handlat i en fysisk butik.

Om varan testas utöver vad som beskrivs ovan anses den vara begagnad och ha minskat i värde. Det innebär att du vid hävning av köpet får tillbaka en mindre del eller inget av köpesumman. Det är upp till NorthSheep att bedöma varans skick.

 

Rätt till reklamation
Det finns en 2-års garanti på produkter i enlighet med den danska lagen om försäljning av varor. Reklamationsrätten gäller alla fel i programvara, material och tillverkning.

Reklamationer avseende fel och brister ska meddelas NorthSheep inom skälig tid efter mottagandet av varan. 
Maximalt två månader anses vara skälig tid, om inte annat avtalats.
Vi återbetalar skäliga fraktkostnader.

Reklamationen bortfaller i händelse av felaktig eller ovanlig användning av produkten.

NorthSheep står för returkostnaderna i skälig omfattning.

För returer, vänligen kontakta företaget:

NorthSheep
info@northsheep.se


Reklamationer accepteras inte om de skickas mot postförskott.

 

Kund- och integritetspolicy
Vi säljer inte personuppgifter vidare och lämnar inte ut dina personuppgifter till andra, de är endast registrerade i vår kunddatabas. Du kan när som helst få dina uppgifter raderade.

För att du ska kunna ingå ett avtal med NorthSheep behöver vi följande information:
. Ditt namn
. Din adress
. Telefonnummer .
. E-postadress .

Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera produkten till dig.

Personuppgifterna registreras hos NorthSheep och lagras i upp till fem år, varefter uppgifterna raderas.

När personuppgifter samlas in via vår webbplats säkerställer vi att det alltid sker med ditt uttryckliga samtycke, så att du är informerad om exakt vilka uppgifter som samlas in och varför.

NorthSheeps direktör och anställda har tillgång till den information som finns registrerad om dig.

Den personuppgiftsansvarige i NorthSheep är: NorthSheep

Vi lagrar och överför inte kundinformation krypterat.

Som registrerad hos NorthSheep har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt till insyn i vilken information som finns registrerad om dig. Du har dessa rättigheter enligt personuppgiftslagen och förfrågningar i detta avseende ska riktas till info@northsheep.se.

 

Cookies
På https://northsheep.se/ används cookies i syfte att optimera webbplatsen och dess funktionalitet och därmed göra ditt besök så enkelt som möjligt för dig.

Du kan när som helst radera cookies från din dator, se instruktionerna på Webshop Cookies och Privacy Policy.

Loggstatistik
Vi använder loggstatistik på https://northsheep.se/, vilket innebär att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare vi har, varifrån de kommer och var på webbplatsen de lämnar etc.

Loggstatistiken används endast i syfte att optimera NorthSheeps webbplats.

 

Konsumentskydd
Läs mer om ditt skydd som konsument när du köper via en PensoPay-betalningslösning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Alternativ för klagomål
Ett klagomål om en produkt eller tjänst kan lämnas in till House of Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via klagomålsportalen för House of Nævnenes Hus. Medlingsteamet kommer att försöka lösa tvisten genom medling, och om det inte går att hitta en lösning kan du lämna in klagomålet till konsumentklagomålsnämnden.

Som huvudregel är det en förutsättning för ett klagomål att den vara eller tjänst som du vill klaga på har kostat minst 1 110 SEK och högst 100 000 SEK. Vid reklamation av kläder och skor ska priset i regel vara minst 720 SEK. Beloppsgränserna kan komma att ändras. Du måste betala en avgift för att få ditt klagomål behandlat.

Europeiska kommissionens onlineportal för klagomål kan också användas för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är en konsument som är bosatt i ett annat EU-land. Klagomål kan lämnas in här:
http://ec.europa.eu/odr

När du lämnar in ett klagomål måste du ange vår e-postadress info@northsheep.se